NOTHING ON THE HAND, MARK

Door: Silvinio Osanto

Wat speelde er in het hoofd van onze grote vriend Barack Obama op het moment dat Mark Rutte als een brugpieper naast hem stond voor de Nachtwacht? “Weer stending heer on historik grouwnd!”, las onze minister president, in steenkolenengels, voor vanaf een blaadje. Hoe niet-persoonlijk wil je het hebben? Obama  keek Rutte de volle 4 minuten aan en lachte soms lief. Een stem in zijn hoofd zei echter: “Doe het niet Mark. Spreek gewoon Nederlands en die lieve mensen van de mondiale pers zetten er wel ondertiteling onder. Helaas werden wij toch weer voorschut gezet.

OBAMARK

Ik ben normaal echt geen persoon die gaat lopen bitchen over de Engelse uitspraak van Nederlanders. Ik ben zelf waarschijnlijk ook geen held op dat gebied, maar Markie Markie toch..  Ik vraag me af wie zijn Engels docent op de middelbare school was. Ik wil die persoon opsporen om te vragen of hij/zij Flodder in Amerika gebruikte als lesmateriaal. Ik ergerde me het meest aan de manier waarop hij het woord ‘friendship’ uitsprak. Ik kan het niet eens uitleggen. Ik wil het wel fonetisch opschrijven, maar zelfs
dan moet je ervan vomeren (dat is een duur woord voor kotsen).

Ik ben niet alleen maar negatief over de persconferentie van Rutte en Obama. Ik ben zeer te spreken over de manier waarop Obama sprak. Hij zei vaak “uhh” en het was duidelijk te zien dat hij nogal moe was, maar toch leek het heel oprecht en natuurlijk. Hij maakte zelfs een grapje over het schaatsteam van Nederland. Obama, dat is nou echt een man naar mijn hart.

Terug naar Mark Rutte. Yes, Yes, it is me what, maar nothing on the hand.. Spreek zoals u wil, Go your gang. Sometimes you are in the war, en dat is begrijpelijk. It was early in the morning and maybe you had hunger. No problem homie, it comes fast well good. Gewoon heel veel Amerikaanse cartoons kijken en de muziek van Biggie en Tupac checken. Zo heb ik het ook geleerd. Er schijnt ook een programma te zijn met een meisje. Dora ofzo. Dan heeft u ook nog eens interactie met iemand van het ander geslacht. Succes!

About silvinioxosanto

Silvinio Osanto Roermond Student aan de Fontys Hogeschool voor Journalistiek te Tilburg.

One comment

  1. Maaike

    Of gewoon een cursusje pronunciation van Timmermans!

Leave a Reply

