Ajacied heeft zwak voor Pellè

Milou

Aankomend weekend staat de enige echte klassieker van het Nederlandse voetbal weer op het programma: Feyenoord – Ajax. Deze titanenstrijd zorgt ieder jaar weer voor hoog oplopende emoties bij de supporters van beide clubs. Dit is ook het geval bij Milou Dünk (19) uit Heerlen. Milou is een vrouwelijke Ajacied en zij weet al hoe de wedstrijd gaat verlopen: “Ajax gaat winnen.”

Hoe kom je erbij dat Ajax gaat winnen?

Milou: “Ajax is op dit moment gewoon verder dan Feyenoord. Ze hebben midweeks verloren van Red Bull Salzburg en daarom voelen ze nu de druk. Ik denk dat ze echt willen winnen en dat is ook nodig om kampioen te worden. Feyenoord maakt ook kans, want ze spelen natuurlijk thuis in de Kuip en er is geen uitpubliek. In de Kuip is het tegen Feyenoord altijd lastig, maar Ajax komt er dit keer als winnaar uit.”

Vrouwen huilen vaak als iets niet gaat zoals zij dat willen. Ga jij ook huilen als Feyenoord wint van Ajax?

“Nee, ik ga absoluut niet huilen. Ik baal natuurlijk wel als mijn club heeft verloren, maar ik word echt niet agressief of iets dergelijks. Ik probeer iedere wedstrijd van Ajax te zien, maar als het een keer niet lukt, dan kijk ik altijd ’s avonds naar NOS Studio Sport. Soms weet ik via Twitter al wat de uitslag van de wedstrijd is en als die negatief is, dan kijk ik niet. Ik hoef niet te zien hoe Ajax punten laat liggen. Dan baal ik twee dagen.”

Voetbal is een mannenwereld. Hoe pas jij hier als vrouw tussen?

“Qua interesses ben ik een beetje mannelijk. Ik ben opgegroeid met twee broers en die waren altijd met voetbal bezig. Ik was vooral bezig met het uiterlijk van de spelers en zo ben ik ook supporter van Ajax geworden. Ik vond Markus Rosenberg, oud speler van Ajax, een lekkerding.”  

Het uiterlijk van voetballers vind je belangrijk. Graziano Pellè of Siem de Jong?

“Dan kies ik natuurlijk voor Pellè. Hij heeft een sexy baard en ik heb een zwak voor Italianen. Ik vind Pellè ook een betere voetballer dan de Jong. Hij scoort meer en hij straalt ook echt zelfverzekerdheid uit. Ik vind het stiekem wel jammer dat hij bij de vijand speelt.” 

Door: Silvinio Osanto

About silvinioxosanto

Silvinio Osanto Roermond Student aan de Fontys Hogeschool voor Journalistiek te Tilburg.

Leave a Reply

